Ubezpieczyciela wybieraj rozsądnie

Zawarcie ubezpieczenia komunikacyjnego to istotna pozycja w rachunku ekonomicznym każdego kierowcy, jednak przez część z nich błędnie interpretowana. Nie ma to bowiem być coś najtańszego lecz winno być optymalnie skutecznym zabezpieczeniem. O ile z ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej (OC) nie ma zbyt wielkiego problemu, gdyż w razie stłuczki z naszej winy to nie my ponosimy skutki wyboru ubezpieczyciela tak w sytuacji likwidacji szkody z tytułu auto casco (AC) ma to kolosalne znaczenie.

Często w już w ponad czterdziestoletniej historii firmy spotykamy się z klientami, którzy w myśl powiedzenia czym taniej tym lepiej w duże problemy na każdym etapie prowadzonej szkody. Będąc również kierowcą zwracającym uwagę na koszty cenimy sobie skuteczność wybranego ubezpieczenia. Pośród wielu towarzystw ubezpieczeniowych nie łatwo jest wybrać właściwą ofertę. Nie ma jednak się co łudzić, że te najtańsze są równie dobre co te „z górnej półki”. Kuszeni coraz to nowymi promocjami, gotówką do ręki najlepiej jeszcze przed zaistniałym wypadkiem czy obsługą w minutę musimy umieć zwrócić uwagę na pewne zapisy. W końcu po to się ubezpieczamy, aby w razie kolizji nie ponieść straty, dostać samochód zastępczy albo też nie dokładać do „całego interesu”.

Na co należy zwrócić uwagę w AC

  • OWU a więc Ogólne Warunki Ubezpieczenia – to one decydują, kiedy ubezpieczyciel może nie wypłacić odszkodowania, kiedy następuje kasacja samochodu czy ile będziemy czekali oględziny. Doświadczony i uczciwy Agent powinien w sposób zrozumiały to wytłumaczyć.
  • Amortyzacja – to potrącenie od wartości (najczęściej oryginalnych) części zamiennych. Wówczas, gdy amortyzacja taka nie została wykupiona cena każdego wymienionego elementu zostanie obniżona o dość bolesny procent co skutkuje znacznym obniżeniem wartości odszkodowania i niemal zmusza nas do naprawiania samochodu na częściach np. z giełdy.
  • Zamienniki – zwróćmy uwagę czy w razie wypadku będziemy mogli samochód naprawiać na częściach oryginalnych. Niektóre zapisy mogą spowodować, że będziemy musieli używać kiepskich zamienników co najczęściej skutkuje złą jakością wykonania naprawy i krótszą gwarancją.
  • Wariant ubezpieczenia – często klient ma do wyboru wariant w którym z chwilą wypadku może się rozliczyć jedynie kosztorysowo (zaniżona wypłata) lub wg faktur serwisu. Drugie rozwiązanie jest znacznie bardziej korzystne i daje pole manewru Klientowi.
  • Suma ubezpieczenia – wartość naszego samochodu od którego liczy się koszt składki. Gdy jest zaniżona płacimy mniej lecz i mniej otrzymamy z chwilą wypadku, gdy jest zawyżona to ubezpieczyciel i tak wyrówna ją do wartości realnej. Jednak przepłaconej składki nie zwróci. Warto pomyśleć nad stałą sumą ubezpieczenia i ochroną zniżek w przypadku szkody.
  • Assistans – warto sprawdzić na jakich warunkach zostaniemy z holowani w razie kolizji lub awarii. Często najtańsze ubezpieczenia skutkują tym, że po wypadku np. w Warszawie trafimy do któregoś z tamtejszych zakładów a za dojazd np. powyżej 100 km zapłacimy z własnej kieszeni

 Warto więc korzystać z Agentów Ubezpieczeniowych z jak najbogatszym doświadczeniem w zakresie nie tylko zawierania polis ale także procesu likwidacji ewentualnych szkód. Mając doświadczenie w obsłudze Klienta po zdarzeniu drogowym oraz starciu z jego bolączkami i zmartwieniami potrafimy doradzić obiektywnie i w sposób dopasowany indywidualnie do potrzeb Klienta.